mandag 9. januar 2012

Bokomslag

Som avslutningsoppgave for det første halvåret i trykk og foto, skulle vi lage et bokomslag. De på fotogruppen skulle lage et i svart og hvitt. Her er mitt resultat.



Jeg mener selv at sjangeren til denne boken kunne vært en fantasy-bok, som omhandlet det mystiske svartet ved havet og verden. Den kunne også vært en krimbok.

Jeg har fjernet unødige detaljer i bildet ved å regulere fargekontrasten, noe som gjør at det svarte er blitt helt svart. Dette åpner for en god del muligheter, siden jeg ikke trengte å ta hensyn til detajler og fargeforskjeller når jeg la på tekst. Tittelen "Svart" er plassert godt synlig på den lyseste plassen i bildet. Treet, som begynner på bokryggen og brer seg over både for-og bakside er er med på å skape effekt og spenning med sine mindre detaljer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar