mandag 19. september 2011

Tema 3 - HØST

Denne gang står temaet HØST for tur. Vi skulle ta bilder av ting som viser, ser ut som, of føles som høst. Jeg legger ut noen bilder nå, og flere vil komme. 
Favorittbildet mitt denne gang. Jeg stod og ventet på bussen da jeg så himmelen og tenkte at dette må jeg ta bilde av. Så det gjorde jeg. Den glødene linjen på himmelen deler bildet på en måte og skaper bevegelse. Det samme gjør veien og strømledningen. Lyktestolpen ligger i det gylne snitt. Det er nettopp sånne morgener jeg syns illustrerer høsten.
For meg er høsten varme farger.Kkanskje ikke de mest brilljante fargene, som her, men alle slags farger.  her har vi forgrunn, mellomgrunn og bakgrunn. Fokus ligger på mellomgrunnen, der blomsten også ligger i det gylne snitt.

Dette bildet er tatt i Bergen, det viser ikke direkte høst, men jeg tenkte jeg kunne bruke det allikevel. Froskeperspektiv gjør at linjene i bildet blir bøyd litt innover, trappen er i interessepunktet og skrålinjer gjør bildet spennende. 


Dette bildet ble tatt i fjor høst oppe på Åslandsnuten. Det er fortsatt tidlig på høsten og bærene er ikke helt modne ennå. Lyset et gjevnt og bærene ligger i det gylne snitt. 

Bilde tatt på samme tur som forrige bilde. Her er treet begynt å bli gult og man ser at gresset har visnet. Lyset er skarpt og kommer fra siden. Treet befinner seg i et interessepunkt. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar