mandag 19. desember 2011

Oppsummering 2011

Så nå er året 2011 gått og vi skal snart begynne på 2012, året der vi vistnok skal forsvinne, MEN NOK OM DET!
Jeg er her for å snakke om FOTO, BLOGG OG LÆRINGSMETODER! YAY

Hva jeg lærte i faget trykk og foto; Foto er variert, til tider spennede og til tider forvirrende, men alt i alt har det vært gøy, og det er det som teller. :)
Innen foto har jeg lært mye om bruk av speilreflekskameraer, hvordan stille inn forskjellige instillinger og hvorfor det er lurt å velge speilrefleks før kompakt. Mange av ordene er lange og rare noe som bare gjør det enda kjekkere. Jeg mener selv jeg har fått nok utfordringer. Jeg er ikke en veldig flink fotograf, men jeg håper at i løpet av dette halvåret har jeg blitt flinkere. jeg ser ingen grunn til å endre noe av det faglige innholdet i foto, og jeg må si meg fornøyd med det jeg har lært. jeg kjenner allikevel at jeg ikke trenger mer av foto, siden jeg synes tegning er kjekkere.

Vi hadde blogg i førtse klasse også, innen norskfaget, der vi lærte det mest grunnleggende innen blogging, så det å starte blogg i andre klasse var ingen stor utfordring. Noen nye ting lærte vi jo, siden denne gangen skulle bloggen være full av bilder istedenfor full av ord. Vi lærte om oppsett, gadgets, hvordan gjøre det meste ut av bloggen rett og slett. Jeg synes det er en helt grei måte å formidle læringen vår på og kunne gjerne fortsatt med det. Det kan kaskje bli litt kjedelig i lengden, men den tid, den sorg. :)

Arbeidsmetodene i faget er mye det samme; Du blir fortalt hva oppgaven er denne gnag, før du går ut og knipser i vei. Jeg har vel egentlig ikke så mye å si om arbeidsmetodene. Vi var innom fotostudio, vi var ute, vi var inne og litt overalt. Jeg fikk gjort mitt, fikk noen bra bilder og jeg regner med at det betyr at jeg fikk det til, sant?

Såååååååå for å avslutte dette inlegget og si velkommen til 2012, kos deg med det siste bildet i år!


VI SEES IGJEN NESTE ÅR! GOD JUL OG GODT NYTTÅR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar