mandag 24. oktober 2011

Omgjøring til Svarthvitt

Denne gangen begynte vi å eksperimentere med photoshop og lagte bilder i svarthvitt.Det vi gjorde var å gå inn på
"image --> adjustments -->  gradient map --> black and white" 
for å lage bildet i svart hvitt. Etter dette gikk vi inn på
"image --> adjustments --> curves" 
for å justere på fargene i bildet. Viss jeg for eksempel ville ha større kontrast mellom det lyse og det mørke, ville jeg gått på curves. Det som du må huske på er å alltid justere grafen i en S-form
Her er mine bilder:
Dette er et utsnitt av det gamle naustet vårt ved hytta. Nedenfor bildekanten står far min å snakker i telefonen.  Når vi bare ser skogen og det ødelagte vinduet (det ble ødelagt når vi skulle fjerne et tonn med gamle garn fra øverste etasjen.) blir bildet med en gang mer skummelt/mystisk. Jeg tar meg selv i å se for meg et spøkelse oppe i vinduet. Ei jente med hvit kjole som ble myrdet der oppe kanskje? Eller samme jenten, bare at hun ikke ble myrdet, men at hun hadde en ulykke der inne.

Dette er også ved hytten. Jeg likte det at land er helt mørkt, mens himmelen og vannet lyser tydelig opp. Viss du ser ordentlig etter, kan du se søsteren min til venstre for treet der hun tar bilder med sitt speilreflekskamera. Jeg har et kompaktkamera så bildene får ikke like fine fargetoner, men hei, det er jo mye mer praktisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar